[vc_row][vc_column][vc_column_text]

واترجت آبگرم چه دستگاهی است؟

دستگاه واترجت آبگرم یک مخزن آبگرم دارد که با استفاده از آب گرم آلودگی های سخت را از روی سطوح پاک می کند. این دستگاه آب را با فشار بالایی پرتاب می کند و به این صورت آلودگی ها را از روی سطوح پاک می کند.

تعریف واترجت آبگرم :

دستگاهی که از یک طرف آب به آن وصل میشود و از طرف دیگر آب را با فشار بالا پرتاب (جت) مینماید. با این عملیات میتوانیم سطوحی را که دارای جرم و آلودگی هستند را مورد پردازش و نظافت قرار دهیم. البته بایستی این مورد را بدانیم که واترجت صرفا یک ابزار مکانیزه نظافتی قدرتمند نیست بلکه با انرژی جنبشی آب جت شده از دستگاه واترجت میتواند مبنای استفاده این دستگاه در صنایع مختلف باشد، لذا امروزه با کاربردهای متفاوت این دستگاه میتوانیم در صنایع عمرانی نظیر تخریب بتن ،سندبلاست و همچنین صنایع نظامی مورد استفاده قرار داد .لذا با کابردهای مختلف در نتیجه تنوع و مدلهای مختلفی از این دستگاه ها در صنعت ساخت این دستگاه ها بوجود آمده است .

نکاتی که باید در انتخاب یک  دستگاه واترجت آبگرم مناسب در نظر گرفت عبارتند از :

  1.  حجم کاری مد نظر جهت شستشو
  2. نوع برق مصرفی در دسترس جهت تامین برق دستگاه
  3. میزان درجه حرارت مورد نیاز جهت زدودن آلاینده ها
  4. توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه واترجت
واترجت آبگرم | واترجت آب گرم


دستگاه واترجت آبگرم | واترجت آبگرم

اجزای تشکیل دهنده یک واترجت آبگرم :

یک واترجت آبگرم از قسمت های زیر تشکیل شده است:

واترجت آبگرم برای از بین بردن آلودگی ها از قطعاتی استفاده می کند که در آن تعبیه شده است. قسمت های تشکیل دهنده واترجت آبگرم باعث می شوند این دستگاه عملکرد قوی داشته باشد.

پمپ کارواش آبگرم

آب را با انرژی تامین شده از الکتروموتور به بیرون با فشار بالا پرتاب مینماید .


موتور محرک کارواش آبگرم

انرژی پمپ دستگاه واترجت آبگرم را تامین مینماید.


شیلنگ فشار قوی

آب جت شده از طریق این شیلنگ به محیز بیرون پرتاب میشود.


تفنگی دستگاه واترجت

تفنگی دستگاه به شیلنگ دستگاه متصل بود و در انتها آب پرفشار از شیلنگ وارد تفنگی دستگاه میشود .با فشردن ماشه تفنگی آب از تفنگی نیز عبور کرده و وارد لنس دستگاه میشود .

لنس دستگاه جت پاور

آخرین نقطه خروج آب پرفشار میباشد که توسط لنس نوع پاشش آب به محیط بیرون مشخص میشود .شایان ذکر است که نوع لنس میتواند با نوع کاری که از دستگاه واترجت آبگرم انتظار داریم متناسب میباشد .در واقع لنس ها میتوانند زاویه پرتاب آب (انرژی جنبشی) را تعیین نمایند .

پمپ واترجت آب گرم

پمپ دستگاه واترجت آب گرم کار آب دهی و تامین فشار آب را برعهده دارد و انواع این پمپ ها براساس دبی و فشار آب متفاوت است. واحد سنجش فشار در این تجهیزات بار است.

دستگاه واترجت آبگرم

تقسیم بندی کارواش آبگرم

تقسیم بندی دستگاه های کارواش صنعتی (واترجت) بر اساس میزان فشار خروجی آب: دستگاه های واترجت بر اساس میزان انرژی جنبشی آب (فشار کاری) به سه گروه تقسیم میشوند. گروه اول که دستگاه های واترجت تا فشار 250 بار را تشکیل میدهند که جهت انجام عملیات های شستشوی صنعتی و یا خانگی را تشکیل میدهند. دستگاه واترجت آبگرم توانایی پاشش آبگرم تا 90 درجه ی سانتیگراد را دارد.

در این گروه میتوانیم از شستشوی در و دیوار یک ویلا تا شستشوی یک خودرو در محیط کارواش تا شستشوی دستگاه های کارواش صنعتی(واترجت) در کارخانجات را همگی جزء حیطه کاری این گروه قرار داد.گروه دوم واترجت ها از فشار 250 بار تا 500 بار را تشکیل میدهند که به واترجت های صنعتی معروفند و برای انجام کارهای صنعتی سنگین طراحی شده اند و در نهایت گروه سوم ،واترجت های فوق فشار از فشار 500 بار تا فشار کاری 3000 بار را تشکیل میدهند، که بیشتر حوزه کاری این گروه در کارهای عمرانی سنگین نظیر سد سازی تخریب بتن و صنایع نظامی میباشد. واترجت آبگرم

تقسیم بندی دستگاه های واترجت بر اساس نوع منبع تغذیه

واترجتها بر اساس نوع منبع تغدیه به سه گروه واترجتهای الکتریکی (تک فاز و سه فاز) و واترجت های موتور بنزینی و در نهایت واترجت های موتور دیزلی (گازوئیلی)تقسیم میشوند. معمولا واترجت های الکتریکی دارای هزینه های تعمیراتی کمتر نسبت به دو گروه دیگر می باشند، اما آن چیزی که باعث ساخته شدن گروه دوم و سوم شده است، عدم تامین برق در آن محیط بوده، لذا تولید کنندگان این صنعت را بر آن داشت که دستگاه هایی با منابع تغذیه غیر از برق تولید کنند. واترجت آبگرم


تقسیم بندی واترجت آبگرم بر اساس دمای آب خروجی:

واترجت ها بر اساس میزان دمای آب خروجی به دو دسته واترجت های آبسرد و واترجت های آبگرم تقسیم میشوند. در نظافت برخی جرم ها و آلودگی ها نظیر سطوح چرب روغنی، الکتروستاتیک جهت بالا بردن سطح کیفیت شستشو و سرعت کار از آب گرم با فشار بالا استفاده نماییم. در واترجت هایی که آبگرم به بیرون جت میشود ،یک واحد گرم کننده آب بنام بویلر (گرمکن آب) وجود دارد که با منبع تغذیه گازوئیل و یا برق این عملیات گرمایشی را انجام میدهد. در گرمکن هایی که از منبع تغذیه گازوئیل استفاده مینمایند می توانیم در کنار تولید آبگرم، دستگاه قابلیت تولید بخار را نیز داشته باشد.

شستشو توسط بخار آبگرم واترجت

در واقع با کم کردن فشار آب (تا فشار 30 بار) آبگرم به بخار تبدیل میشود .در حالت استقرار گرمکن آب (بویلر دستگاه واترجت) دو حالت و یا طراحی وجود دارد، برخی از دستگاه های واترجت گرمکن آب بصورت افقی و یا عمودی در درون دستگاه واترجت مستقر شده است. البته برخی از دستگاه های واترجت آبسرد قابلیت وصل شدن به گرمکن های آب بصورت خارجی را دارند، لذا علاوه بر کارهای روتین دستگاه آبسرد توانایی انجام کارهایی را که به آبگرم نیاز دارند را نیز انجام میدهند. واترجت آبگرم



اجزای تشکیل دهنده واترجت آبگرم


اجزای اصلی تشکیل دهنده یک دستگاه کارواش صنعتی آبگرم شامل :پمپ، بویلر (گرمکن واترجت) و الکتروموتور می باشد، بویلر یا گرمکن وظیفه گرم کردن آب و یا تولید بخار را بر عهده دارد. داخل مشعل دستگاه واترجت از یکسری شبکه های مشبک ورودی آب تشکیل شده است که به دلیل سطخ مقطع بالا این شیکه های مشبک، به هنگام ورود آب سریعا توسط حرارت ایجاد شده از مشعل به آبگرم تبدیل میشود .بویلر یک دستگاه واترجت میتواند بصورت افقی و یا عمودی قرار گرفته شده باشد ، اما معمولا بویلرهای عمودی دارای سطح صدای کمتر ،آلودگی زیست محیطی کمتر و مصرف گازوئیل کمتری نسبت به بویلرهای افقی هستند. واترجت آبگرم

واترجت آبگرم | دستگاه واترجت آبگرم

منبع تغذیه گرمکن واترجت


منبع تغذیه گرمکن آب میتواند بنا به تنوع دستگاه واترجت صنعتی به برقی و گازوئیلی تقسیم نمود. گرمکن های گازوئیلی معمولا قابلیت تولید بخار را هم دارند اما مشعل های برقی در دستگاههای واترجت این قابلیت را ندارند اما در عوض میتوانیم از این دسته از دستگاه ها بخاطر نداشتند آلودگی زیست محیطی و دود ناشی از سوختن گازوئیل در محیطهای بسته و یا بهداشتی نیز استفاده نماییم.

کاربرد واترجت آبگرم
محیط های کاری واترجت آبگرم


از این دسته از دستگاه ها میتوانیم در شستشوی صنعتی کارخانجات نفت، کارخانجات پتروشیمی، کارخانجات فولادی و فلزی ،کارخانجات صنایع غذایی، شستشوی مخازن نفتی، شستشوی فن کویل ها، شستشوی کامیون های بزرگ و اتوبوس، شستشوی سطوح آسفالتی آعشته به روغن، شستشوی انبارهای بزرگ آغشته به روغن ،شستشوی نماهای ساختمانی و… استفاده نماییم. واترجت آبگرم

واترجت آبگرم

شرکت آوین صنعت ماندگار

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

دسترسی سریع به محصولات

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]