اسکرابر, اسکرابر دستی

اسکرابر دستی یا اسکرابر سرنشین دار

دستگاه شستشوی سطح زمین | اسکرابر سر نشین دار

اگر شما نیز سر دو راهی قرار گرفته اید و نمی توانید تصمیم بگیرید که اسکرابر دستی خریداری کنید یا اسکرابر سرنشین دار، تا ادامه این مقاله ما را همراهی کنید. ما در اینجا شما را برای انتخاب اسکرابر مناسب راهنمایی می کنیم و نکات لازم را جهت خرید یک اسکرابر مناسب بیان می کنیم. اسکرابرهای سرنشین دار و دستی هر کدام برای مکان های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این دستگاه ها برای کاربردهای خاصی طراحی شده اند.

 اسکرابر دستی یا اسکرابر سرنشین دار خریداری کنیم؟

برای مقایسه اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار لازم است ابتدا اطلاعاتی در مورد هر کدام از این دستگاه ها داشته باشید. سپس بر اساس مشخصاتی که هر کدام از آن ها دارند این دو را با هم مقایسه نمایید. دستگاه اسکرابر صنعتی به دستگاه گفته میشود که سطح زمین مسطح را مورد شستشو و ضد عفونی قرار میدهد ،دستگاه اسکرابر به ماشینی گفته میشود که بصورت اجرای الکترونیکی و مکانیکی سطح زمین را ابتدا شستشو و سپس خشک مینماید ،از این دستگاه در مجتمع های مسکونی جهت شستشوی سطح لابی ،شستشوی پارکینگ مجتمع و در نهایت شستشوی راهرو طبقات مورد استفاده قرار میگیرد ،علاوه بر مجتمع های مسکونی در نظافت سطوح یک مجتمع اداری و تجاری نیز به همان منوال مورد استفاده قرار میگیرد ، اما در همه سطوح یک عمل توسط دستگاه اسکرابر صنعتی صورت میگیرد و آن شستشو به همراه خشک کردن ،حال با درک عملکرد یک دستگاه اسکرابر میتوانیم به بخش بندی این دستگاه بپردازیم ،ما در این قسمت میخواهیم به ساده ترین سوال در انتخاب یک دستگاه اسکرابر جواب دهیم ،و آن اینست که آیا در محیط مورد نظر از چه نوع اسکرابر صنعتی استفاده نمایم ؟ جواب این سوال در بخش بندی و درک صحیح این قسمت نهفته است که ابتدا به سوالات زیر جواب بدهیم و در صورت انتخاب جواب به نتیجه یعنی اینکه در شستشوی محیط مورد نظر آیا از اسکرابر دستی استفاده نمایم و یا از اسکرابر با سرنشین ؟

اسکرابر | دستگاه اسکرابرمقایسه اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار

اسکرابر دستی و سر نشین  دار هر دو از دستگاه های نظافتی مکانیزه هستند. دو دستگاه اسکرابر دستی و سر نشین دار هردو برای نظافت سطوح آلوده مورد استفاده قرار می گیرند. کف شوی دستی نسبت به سرنشین دار سایز کوچکتر و جمع و جور تری دارد و برای نظافت بیشتر مکان ها مناسب است اما بیشتر برای مکان های با متراژ کمتر نسبت به کف شوی سرنشین دار مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا زمین شوی سرنشین دار با سرعت بیشتر مکان های بزرگ را نظافت می کند و کار نظافت با این دستگاه راحت تر می باشد. وزن دستگاه اسکرابر دستی نسبت به سرنشین دار کمتر است. اسکرابر سرنشین دار با داشتن یک مکانی برای سرنشین به او امکان می دهد که همانند ماشین کنترل آن را به دست گیرد، که این کمترین میزان خستگی را برای استفاده کننده دارد.

اسکرابر دستی بهتر است یا اسکرابر سرنشین دار

برای محیط هایی همچون بیمارستان، کارخانه ها، شرکت ها و همچنین سازمان ها برای نظافت کف و سطوح بهتر است از دستگاه اسکرابر سرنشین دار استفاده شود. پس برای خرید اسکرابر لازم است که قبل از آن به چند نکته ی ضروری توجه کنید تا مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار از نظر حجم مخزن با هم تفاوت دارند که این خود میتواند بر روی قیمت نهایی دستگاه اسکرابر تاثیر بگذارد. باید به این نکته توجه داشته باشید که با افزایش حجم مخزن پهنای دستگاه نیز به تبع بزرگ تر است که این میتواند باعث بیشتر شدن دامنه ی کاو به دنبال آن افزایش قیمت شود.

در  دستی به دلیل خستگی اپراتور ، نمی توان محیط های طولانی را تمیز کرد در حالی که ماشین های اسکرابر با راننده به دلیل خستگی کمتر اپراتور ، منطقه قابل توجهی را در یک زمان خاص تمیز می کنند. اسکرابرهای دستی از نظر منبع تغذیه و شارژ طراحی و تولید می شوند ، در حالی که اسکرابرهای سرنشین دار تنها به صورت بی سیم در دسترس هستند.

دستگاه اسکرابر دستی | اسکرابر دستی کابلی

درصورتی که بین اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار به این نتیجه رسیده اید که اسکرابر دستی را انتخاب کنید اکنون برای نوع و مدل اسکرابر دستی نیز لازم است تصمیم گیری کرده و یک مدل را انتخاب کرد. به عنوان مثال شما باید تصمیم بگیرید که اسکرابر دستی کابلی را خریداری کنید یا اسکرابر دستی باتری دار. این انتخاب باید بر اساس نیاز شما صورت بگیرد.

اسکرابر چیست

اسکرابر دستی

سوالات مطرح شده هنگام خرید دستگاه اسکرابر دستی یا سرنشین دار :

  •  متراژ محیط مورد نظر چقدر است؟
  • میزان تردد افراد در محیط زیاد است یا کم؟
  • تعداد طبقات ،در صورت تعداد طبقات بیش از یک ،آیا آسانسور داریم؟ ،ابعاد اطاق آسانسور ؟
  • میزان آلودگی در سطح محیط چه مقدار است؟
  • جنس سطح مورد شستشو چیست؟

اسکرابر دستی یا اسکرابر سرنشین دار

با دانستن جواب تمامی سوالات بالا میتوانیم انتخاب کنیم که جهت شستشوی و نظافت صنعتی محیط مورد نظر بهتر است از اسکرابر دستی استفاده نمایم یا اسکرابر سرنشین دار ؟
راه حل دومی برای انتخاب بین دو نوع مختلف اسکرابر وجود دارد و آن اینست که ما از شرکت فروشنده دستگاه اسکرابر یا دستگاههای نظافت صنعتی بخواهیم که با اعزام کارشناس ،بهترین نوع اسکرابر را برای ما معرفی و انتخاب نماید .حسن این راه اینست که در انتخاب اسکرابر دستی و یا اسکرابر باسرنشین ،کارشناس فروش تمامی زوایا و نیاز آن مجموعه را بصورت ریزبینانه مورد بررسی قرار می دهند و در نهایت با انتخاب دستگاه اسکرابر مناسب و قبول این تعهد انتخاب، کمک شایانی به شما مینماید .

اسکرابر دستی یا اسکرابر سرنشین دار چه دستگاهی است

اسکرابر دستی | مقایسه زمین شوی دستی و سرنشین دار

 برای آشنایی بیشتر با اسکرابر مقاله مربوط به این دستگاه را مطالعه نمایید.

محیط مناسب جهت شستشوی صنعتی یک اسکرابر دستی:

اسکرابر دستی را میتوانیم بنا به ابعاد که شامل عرض شستشو و ظرفیت مخازن میباشد را در محیط هایی از متراژ 50 متر مربع تا متراژ بیش از 5000 متر مربع مورد استفاده قرار دهیم. این دستگاه برای شستشوی مکان های مسطح مورد استفاده قرار می گیرد، این محیط می تواند یک مکان صنعتی باشد یا یک سالن ورزشی. استفاده از اسکرابرهای دستی برای بیشتر مکان ها مناسب است اما تعیین نوع برقی بودن یا باطری دار بودن آن به مکان مورد نظر بستگی دارد.

کوچکترین نوع اسکرابر دستی :

کوچکترین نوع اسکرابر دستی دارای عرض کمتر از 300 میلیمتر حدود 280 میلیمتر و ظرفیت مخازن در این نوع اسکرابر دستی کوچک کمتر از 6 لیتر میباشد .اسکرابر دستی کوچک مدل اسکرابر Sprinter که ساخت کمپانی Lavor کشور ایتالیا میباشد دارای عرض شستشوی 280 میلیمتر و دارای مخازن آب تمیز 8/2لیتر و مخزن آب کثیف 6/5 لیتر میباشد ،برس دستگاه اسکرابر دستی مدل Sprinter از نوع برس رولی میباشد که دارای فشار زیاد و اصطحکاک کمتر نسبت به برس دیسکی در اسکرابر دستی میباشد .

در این نوع از اسکرابر دستی در هر دو قسمت جلو و عقب اسکرابر ،ورودی مکش قرار گرفته است ،پس یکی از محاسن استفاده از اسکرابر دستی کوچک مدل Spriner قابلیت شستشو و خشک کردن به سمت جلو و عقب هر دو با هم میباشد ،دسته این دسته 360 درجه تاشو بوده ،در نتیجه این قابلیت را به این اسکرابر کوچک میدهد که با کم ارتفاع بودن تاج قسمت شستشو ،بتواند حتی زیر صندلی و یا تخت های بیمارستانی را بدون اینکه جابجا شوند را مورد شستشو و خشک کردن قرار دهد .

اسکرابر دستی | خرید و فروش اسکرابر دستی

مقایسه اسکرابر دستی و اسکرابر سر نشین دار

فواید استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی:

استفاده از دستگاه اسکرابر برخی مزایا دارد که از جمله این موارد میتوان به : 1- افزایش سرعت نظافت . 2- بیشتر شدن عمر کفپوش . 3- افزایش تمیز کردن و خشک کردن سطوح .4- بدون ایجاد گرد و غبار تمامی سطوح را نظافت می کند. 5- برای نظافت هیچگونه مزاحمت صوتی ایجاد نمی کند.6- دستگاه برای نظافت مکان های با تردد زیاد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.7- آلودگی های سخت مانند چربی ها را به راحتی از روی سطوح پاک می کند.

استفاده از اسکرابر دستی در درمانگاهها و یا کلینیک های تشخیص طبی :

با توجه به کم بودن متراژ درمانگاهها و بالا بودن میزان تردد ،بهترین انتخاب از نوع دستگاههای اسکرابر ، انتخاب اسکرابر دستی میباشد .اسکرابر دستی میتواند از نوع اسکرابر دستی باتری دار و یا اسکرابر دستی برقی باشد .با دانستن این واقعیت که میزان تردد افراد در درمانگاهها و یا آزمایشگاههای تشخیص طبی فوق العاده بالاست ،پس بهتر است انتخاب ما اسکرابر دستی باطری دار باشد. اسکرابر دستی کابلی میتواند با داشتن کابل ،باعث آسیب و یا عدم تردد سالم در سطح مجموعه شود .

در بیمارستان ها نیز برای سهولت در انجام کار میتوان از دستگاه اسکرابر سرنشین دار برای از بین بردن آلودگی ها و ویروس های روی سطوح استفاده کرد. از دیگر اماکنی که لازم است از دستگاه اسکرابر سرنشین دار استفاده کرد میتوان به: کارخانه ها، فرودگاه ها و وسازمان های بزرگ اشاره کرد.

خرید اسکرابر دستی یا اسکرابر سرنشین دار

انواع دستگاه اسکرابر:

اسکرابر ها از دو لحاظ به انواع مختلفی از دستگاه ها تقسیم شده اند. هم از لحاظ نوع هدایت و هم از لحاظ مخزن تامین انرژی. هر کدام از این انواع اسکرابر را با جزییات مطالعه کنید. چرا که کاربری این دستگاه ها با یکدیگر متفاوت است. دستگاه های مختلف اسکرابر با طراحی های گوناگون برای کاربردهای مختلفی در نظر گرفته شده اند.

انواع اسکرابر از لحاظ نوع هدایت:

  • اسکرابر دستی
  • اسکرابر سرنشین دار

انواع اسکرابر از لحاظ نوع مخزن انرژی:

  • اسکرابر کابلی یا برقی
  • اسکرابر باتری دار یا شارژی
  • اسکرابر بنزینی یا گازوئیلی

انواع اسکرابر ذکر شده در بالا را می توانید باتوجه به کار خود انتخاب کنید. و از راهنمایی کارشناسان فروش شرکت آوین صنعت ماندگار استفاده کنید.

اسکرابر صنعتی | دستگاه اسکرابر

دستگاه اسکرابر | اسکرابر صنعتی

در چه مکان هایی از اسکرابر سرنشین دار استفاه می شود:

هنگام استفاده از دستگاه اسکرابر باید به ابعاد محیط مورد نظر توجه کرد. دستگاه اسکرابر سرنشین دار یا کفشوی سرنشین دار در مکان هایی با ابعاد متوسط مورد استفاده قرار می گیرد. باید به این نکته توجه داشت که دستگاه اسکرابر سرنشین دار به گونه ایی طراحی شده است. که توانایی مانور و نظافت در راهروها و مسیرهای باریک را دارد. و همچنین قدرت مناسبی برای نظافت و شستشوی اماکن مختلف دارد. در اماکنی با متراژ بالا نیز استفاده از دستگاه اسکرابر سرنشین دار میتواند انجام امور را برای فراد بسیار آسانتر کند. تمامی افراد باید باتوجه به محیط کاری خود مناسب ترین انتخاب را هنگام خرید دستگاه اسکرابر داشته باشند.

کاربردهای اسکرابر در مکان های صنعتی

قیمت اسکرابر دستی یا سرنشین دار

دستگاه اسکرابر | اسکرابر صنعتی

مزایای استفاده از دستگاه اسکرابر:

امروزه استفاده از دستگاه اسکرابر کار را برای افراد خدماتی بسیار آسان تر از پیش کرده. استفاده از این دستگاه مزیت هایی را شامل می شود که در ادامه به آن می پردازیم:

  • افزایش و بیشتر شدن کیفیت شستشو
  • افزایش سرعت انجام کار
  • نظافت بیشتر و افزایش سطح بهداشت محیط
  • باعث صرفه جویی در امور اقتصادی می شود
  • کاهش صدمات و جراحات
  • دارای قابلیت مانور بالا در انواع محیط ها
  • آسان بودن تمیز کردن مخزن آن بعد از هر بار کار کردن با دستگاه
اسکرابر برای شستن کف سالن

اسکرابر دستی | اسکرابر صنعتی

دستگاه اسکرابر دستی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

اسکرابر دستی یکی نوع دستگاه های نظافتی می باشد. که به وسیله کاربر به محیط های مورد نظر هدایت می شود. این دستگاه میتواند در زمینه های متفاوتی از جمله: افزایش میزان کارایی و بهره وری، بیشتر شدن نظافت، سرعت بخشیدن به کار و… به شما کمک کند. اسکرابر دستی به گونه ایی طراحی شده که توانایی تمیز کردن کف و سطوح را به خوبی دارد. و به نوعی ساخته شده که تعمیر و نگهداری ان بسیار با صرفه می باشد. از دیگر ویژگی های این دستگاه سروصدای کم آن می باشد. و هدایت آن برای کاربری که در پشت آن ایستاده بسیار راحت می باشد.

منبع تغذیه برخی از دستگاه های اسکرابر دستی، جریان مستقیم برق و برخی دیگر باتری می باشد . این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که در تمامی سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. انواع سطوحی که برای نظافت طراحی شده است شامل: کاشی، سرامیک، مرمر، سنگ فرش و… می باشد.

یکی از ایده آل ترین روش ها بای نظافت سطوح استفاده از دستگاه اسکرابر دستی می باشد. زیرا میزان آب مصرفی بری شستشو در آن بسیار کم می باشد. و هم چنین باعث تجمع حداقلی آلودگی ها می شود. این دستگاه به دلیل کارایی فوق العاده ایی که دارد با محیط زیست سازگاری بالایی دارد. پس در نتیجه خرید اسکرابر دستی و استفاده از آن سبب صرفه جویی در مصرف آب و مواد شوینده می شود.

خرید اسکرابر با قیمت ارزان

اسکرابر دستی | اسکرابر صنعتی

موارد کاربرد دستگاه اسکرابر دستی و سرنشین دار

بهترین دستگاه اسکرابر برای کار شما با توجه به متراژ محیط، محدودیت و موانع و همچنین سرمایه در نظر گرفته می شود. دستگاه اسکرابر سرنشین دار باوجه به سایز و ابعادی که دارد برای مکان های بزرگ و با متراژ بالا بسیار مناسب می باشد. زیرا اپراتور یا کاربر آن به سختی می تواند محیط هایی با متراژ بالا را با دستگاه اسکرابر دستی نظافت کند. ولی معمولا اسکرابر دستی دارای پهنای نظافت 35 تا 66 میلیمتر می باشد که برای تمیز کردن و نظافت محیط های با متراژ کم کاربرد دارند.

تفاوت قیمت اسکرابر دستی و سرنشین دار

قیمت اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار تفاوت هایی دارد. این قیمت ها بر اساس متدهای های مشخصی تعیین می شوند. که یکی از این متدها نوع دستی و سرنشین بودن دستگاه است. قیمت دستگاه اسکرابر دستی نسبت به سرنشین دار ارزانتر است. دستگاه سرنشین دار به دلیل تجهیزاتی که دارد و نوع عملکرد آن قیمت بالاتری دارد.

اسکرابر دستی یا سرنشین دار بهتر است
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط