[vc_row][vc_column][vc_column_text]

سویپر

برای تعریف سویپر می توان گفت که دستگاهی است که برای جمع کردن زباله ها از روی سطوح استفاده می شود و در همه صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه برای جارو کردن محیط های با متراژ بالا استفاده می شود.

سویپر صنعتی | سوییپر | جاروب صنعتی

نکاتی که باید در انتخاب یک سویپر مناسب در نظر گرفت عبارتند از :

  •   متراژ کاری محیط مورد نظر جهت نظافت
  •  محدودیت زمانی جهت نظافت محیط مورد نظر
  • توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه
  • لازم به ذکر است که باید به فیلتر و مکش دستگاه توجه شود
  • قبل از خرید باید به اپراتور مربوطه آموزش های لازم داده شود.
  • به ساخت داخل یا خارج دستگاه توجه شود.
  • قطعات یدک دستگاه در بازار پیدا شود.

با در نظر گرفتن موارد فوق و نظر به تمایل استفاده از دستگاه های سرنشین دار جهت افزایش سرعت کار می توان انتخاب مناسبی در خصوص مدل دستگاه مد نظر داشت

تعریف سویپر (جاروب صنعتی)

برای تعریف سویپر ابتدا این نکته را در نظر داشته باشید که چه انتظاری از دیستگاه های نظافتی دارید اگر قصد جمع آوری زباله از روی سطوح را دارید می توانید مشخصات سوپیر را مطالعه کنید. امروزه جهت جمع آوری زباله و گردو غبار در محیط های صنعتی با کف آسفالتی و یا بتونی معمولا از ماشین آلات مکانیزه صنعتی که در اصطلاح امروزی به دستگاه های سوییپر معروف هستند استفاده مینماییم. دستگاه های سویپر به دو دسته شهری و صنعتی تقسیم میشوند، همانطور که از پسوند این دو نوع سوییپر مشخص است سوییپر های شهری در سطح شهر و سوییپر های صنعتی در سطح کارخانجات و یا محیط هایی که دارای سطح گرد و غبار بالاتر هستند مورد استفاده قرار میگیرند . سویپر از جمله دستگاه های نظافتی است که به وسیله مکنده موجود در دستگاه گرد و غبار و زباله های روی سطوح را جمع آوری می کند.

جمع آوری گرد و غبار با استفاده از سویپر:

امروزه استفاده از دستگاه های سوییپر صنعتی در جمع آوری گرد و غبار و زباله های درشت و متوسط یکی از نیازهای واحد بهداشت صنعتی و یا واحد شهرداری صنعتی کارخانجات بزرگ و کوچک می باشد. عملیات جمع آوری زباله و یا گرد و غبار از روی سطح زمین توسط سوییپرهای صنعتی با این فرایند صورت می پذیرد که معمولا زباله از کناره ها توسط برس های کناری دستگاه به قسمت میانی هدایت شده و با عبور دستگاه سوییپر و عملیات چرخشی برس میانی در جهت معکوس حرکت دستگاه باعث هدایت گرد و غبار و یا زباله ها به داخل مخزن دستگاه میشود،

فیلتر دستگاه معمولا بر روی مخزن زباله قرار گرفته است که پس از ورود گرد و غبار به درون مخزن این ذرات غبار توسط فیلتر مورد تسویه قرار میگیرد. با توجه به اینکه دستگاه های سوییپر صنعتی در محیط هایی که معمولا دارای گرد و غبار بیشتری نسبت به سطح خیابان های شهر میباشند لذا بایستی سطح فیلتراسیون در این نوع از سوییپرها نسبت به دستگاه های سوییپر شهری بیشتر باشد. سوییپر های صنعتی معمولا بنا به تنوع مدل های مختلف بر روی سه و یا چهار چرخ تو پر لاستیکی قرار گرفته است. لذا سرعت حرکت دستگاه بخاطر استفاده از چرخ های لاستیکی توپر کند میباشد ،لذا در عبور از موانع و سرعتگیرهای محوطه کارخانجات و یا پارکینگ های طبقاتی بایستی اپراتور از دقت کافی برخوردار باشد. سویپر

سویپر | سوییپر

جاروبرقی سه موتوره | جاروبرقی آب و خاک

نحوه عملکرد سویپر | تعریف سویپر:

اجزای تشکیل دهنده سویپر سیستم مکنده، برس، مخزن زباله، سیستم فیلتر و براساس کارایی بعضی از دستگاههای سویپر شامل تجهیزات جانبی از قبیل برس های جانبی و دریچه مکنده هوا، کابین و تجهیزات دیگر هستند. عملکرد این دستگاه ها بسیار آسان است به این صورت که برس ها آلودگی ها را از روی سطوح جمع آوری میکنند و به سمت مرکز دستگاه می فرستند و همچنین این دستگاه ها مجهز به فیلتر هستند که گرد و غبار را جمع آوری کرده و هوای تازه به محیط می دهند.

مکان هایی که سویپر در آن کاربرد دارد:

سویپر در مکانهایی زیادی کاربرد دارد و برای نظافت بسیاری از مکانهای که وسعت زیاد دارد مورد استفاده قرار می گیرد. برای نظافت بیمارستان ها و مراکز درمانی، دانشگاه ها و مراکز آموزشی، کارخانجات تولیدی، پایانه ها، مراکز تجاری و اداری و بسیاری مکانهای دیگر می توان از این دستگاه استفاده کرد.

سوییپر | سویپر
اجزای سازنده یک سویپر عبارتند از :

برس های کناری یک دستگاه سوییپر:

وظیفه جمع آوری زباله ها از کناره ها و هدایت این زباله ها را به قسمت میانی و سپردن به برس اصلی (برس میانی) را بر عهده دارند .برس های کناری در مدل های مختلف به تعداد یک عدد ، دو عدد ، سه عدد وجود دارند.


برس اصلی (برس میانی):

عملیات جمع آوری و هدایت زباله ها تا بخش مخزن زباله دستگاه را انجام میدهد .این برس بصورت رولی و معمولا به تعداد یک عدد در زیر دستگاه مستقر شده است .

سویپر در نظافت خیابان ها
چرخهای دستگاه سوییپر صنعتی:

عملیات انتقال دستگاه به مسیر های مختلف را انجام میدهد و در مدلهای مختلف میتواند 3 عدد و یا چهار عدد در زیر هر دستگاه قرار گرفته باشد .معمولا چرخ های دستگاه سوییپر صنعتی بصورت لاستیکی تو پر میباشد .


مخزن زباله دستگاه سویپر صنعتی :

این مخزن معمولا در قسمت جلو و یا در بعضی از مدل ها در قسمت پشت دستگاه دیده میشود. مخزن زباله دستگاه جاروب صنعتی بعنوان جایگاهی بر ذخیره کردن زباله های جمع آوری شده توسط برس دستگاه میباشد .مخزن زباله دستگاه جاروی صنعتی در مدل های مختلف از ظرفیتهای مختلفی برخوردار میباشد و تخلیه این مخزن میتواند بصورت دستی (مکانیکی) از دستگاه جدا کرده و مورد تخلیه قرار داد و یا اینکه بصورت هیدرولیکی توسط جک های هیدرولیک که در دو طرف مخزن میباشند بصورت خیلی راحت تر مورد تخلیه قرار گیرد. مخزن زباله سویپر به راحتی تخلیه می شود و این تخلیه می تواند به صورت اتوماتیک یا دستی باشد.


فیلتر دستگاه سوییپر صنعتی:

فیلتر دستگاه عملیات فیلتر کردن هوای خروجی را از دستگاه به هوای آزاد را بر عهده دارد ،معمولا این فیلتر در قسمت بالای قسمت مخزن زباله قرار گرفته شده است و با تراکم بافتهای خود (مش بندی) مانع از خروج گرد و غبار به هوای محیط اطراف میگردد .در مدلهای مختلف یک دستگاه جاروی صنعتی، فرم فیلتر میتواند بصورت فیلتر کارتریجی (با تعداد مختلف در مدلهای مختلف) و یا پارچه ای پلی استر (فیلتر پرده ای) باشد .آنچیزی که فیلترهای مختلف را از هم متمایز مینماید میتواند : سطح فیلتراسیون و یا نوع فیلتر یک دستگاه جاروب محوطه باشد. سویپر

سویپر

تعریف سویپر | جاروب صنعتی

تقسیم بندی سویپر:


دستگاههای سوییپر را معمولا از لحاظ منبع انرژی به سه دسته تقسیم مینمایند :


سوییپر شارژری (جاروب محوطه باطری دار):


دسته اول و کوچکترین دستگاه های سوییپر را با نام سوییپرهای شارژری میشناسیم .معمولا در این دسته از دستگاه های جاروب باطریدار از سری ولتاژ 24 ولت و یا 36 ولت استفاده مینمایند ،سری 36 ولت معمولا دارای قدرت بیشتر و در نتیجه ظرفیت مخزنی بیشتر و به طبع آن سطح فیلتراسیون و عرض کاری بیشتر نسبت به سری 24 ولت میباشد .
سوییپرهای شارژری سری 24 ولت را معمولا در نظافت محیطهایی با گرد و غبار کم و متراژ کمتر از 20000 هزار متر مربع استفاده مینمایند .شایان ذکر است سوییپرهای باطریدار سری 36 ولت به دلیل بهره بردن از قدرت بالاتر ، عرض کاری و سطح فیلتراسیون بالاتر در جاروب نمودن محیطهایی با ابعاد بیشتر از 20000 هزار متر مربع و سطح گرد و غبار بالا نیز استفاده مینمایند.


دسته دوم دستگاه های سوییپر بنزینی (جاروب دو گانه سوز گاز و بنزین):


سویپرهای بنزینی و یا دوگانه سوز :


معمولا در نظافت محیط هایی با گرد و غبار نسبتا زیاد و متراژکمتر از 50000 هزار متر مربع استفاده مینمایند. البته باید به این نکته توجه داشت که به دلیل مصرف بنزین این سویپرها و دود ناشی از مصرف سوخت آن بهتر است که بیشتر برای نظافت فضاهای باز و بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد.

سوییپر

سویپرهای دیزلی :


این تیپ از دستگاه های سوییپر(جاروبرقی صنعتی) دارای مخازن بزرگتر، سطح فیلتراسیون بزرگتر ،عرض کاری و ابعاد بزرگتر نسبت به دستگاه های سوییپر شارژری و بنزینی هستند .معمولا در محیطهایی با سطح کار و گرد و غبار بالا مورد عملیات کاری قرار میگیرند .در این دسته از سوییپرها بنا به داشتن قدرتهای متفاوت موتور دیزل و به طبع آن ظرفیت مخازن ، سطح فیلتراسیون و عرض کاری متفاوت میتوانیم تنوع مختلفی را از این تیپ دستگاه ها معرفی نمود. سویپر


سوییپرهای صنعتی دیزلی بنا به داشتن ویژگی های صنعتی و سخت کار بودن (Heavy Duti)توانایی کار کردن در کارخانجات فولاد (نظافت صنعتی سالنهای نورد و فولاد سازی)،کارخانجات سیمان (نظافت صنعتی محوطه کارخانه و انبارهای کارخانه)، کارخانجات پتروشیمی (نظافت صنعتی محوطه کارخانه پتروشیمی و انبارهای محصول کارخانجات پتروشیمی)،نظافت صنعتی پالایشگاه های نفت و گاز، نظافت صنعتی کارخانجات تولید تسلیحات نظامی مورد استفاده قار میگیرند. سویپر

سویپر ها بر چه اساسی دسته بندی می شوند

دسته بندی سویپرها بر اساس چند موضوع انجام می شود، می توان جاروهای صنعتی را بر اساس نحوه هدایت به دو دسته دستی و خودرویی تقسیم بندی کرد یا بر اساس منبع تغذیه آن ها را به سویپرهای مکانیکی و سویپرهای حرکتی تقسیم کرد، این دستگاه ها را بر اساس کاربرد نیز می توان تفکیک کرد و آن ها را به تجاری، صنعتی، خیابانی و شهری تقسیم بندی کرد، این جاروبرقی ها را بر اساس نحوه تخلیه مخزن هم می توان به تخلیه دستی یا تخلیه مخزن به صورت مکانیزه تقسیم بندی کرد.

.

شرکت آوین صنعت ماندگار

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

دسترسی سریع به محصولات

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]