کفشوی صنعتی

تفاوت بین کف شوی برقی وکف شوی باتری دار

اسکرابر دستی | اسکرابر بدون سرنشین

جهت بیان تفاوت بین دو نوع دستگاه کفشوی باتریدار و کفشوی برقی ابتدا بایستی به بیان محتوای کاری این دو نوع اسکرابر دستی بپرداریم. کف شوی برقی به نوعی از اسکرابر دستی گفته میشود که منبع انرژی این دستگاه از برق شهری (برقAC)گرفته میشود در واقع دستگاه کفشوی توسط کابل برق از منبع برق انرژی را گرفته و به نبدل انرژی میرساند.

تفاوت کف شوی برقی و کف شوی باطری دار

در خصوص محیط کاری کف شوی برقی بایستی اذعان داشت که در هر محیطی که منبع انرژی (پریز برق) در فواصل مناسب یافت میشود را میتوان جهت نظافت سطح مسطح از کفشوی برقی استفاده نماییم .پس از معرفی و تعریف کف شوی برقی به معرفی و توصیف کف شوی باتری دار میپردازیم .در واقع کفشوی باتریدار به نوع از اسکرابر دستی گفته مبشود که دستگاه اسکرابر جهت کسب انرژی خود بایستی از باتری شارژ شده استفاده نماید .در واقع باطری در دستگاه کف شوی باتریدار ،توسط یک دستگاه شارژر مورد شارژ قرار میگیرد .در واقع شارژر مبدل برق AC به برق مورد استفاده و ذخیره سازی شده در باطری یعنی برق DC میباشد.

با توجه به عدم محدودیت کسب انرژی در اسکرابر باتری دار نسبت به کفشوی برقی میتوان وسیع بودن محیط مورد استفاده کف شوی باتری دار را براحتی دریافت نمود . حال که هر دو نوع اسکرابر دستی را مورد تعریف قرار دادیم ،میتوانیم تفاوت بین اسکرابر برقی و کف شوی باتریدار را مورد نقد و بررسی قرار دهیم .

کف شوی باطری دار

خرید انواع کف شوی برقی و باطری دار

محاسن کف شوی برقی نسبت به کف شوی باطری دار :

1-کف شوی برقی بصورت ممتد تا زمانیکه به منبع انرژی وصل میباشد میتواند مورد استفاده قرار گیرد ،اما در کف شوی باتریدار تا زمانیکه باطری دستگاه انرژی داشته باشد ،میتوانیم از دستگاه اسکرابر باتریدار استفاده نماییم.

کف شوی برقی | تفاوت کف شوی برقی و باطری دار

2-کف شوی برقی از قیمت کمتری نسبت به دستگاه کفشوی باتریدار برخوردار میباشد .

3-کفشوی برقی دارای هزینه های تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به اسکرابر باتریدار میباشد .بعنوان مثال کف شوی برقی در تامین انرژی از باتری استفاده نمینماید ،پس بعد از مستهلک شدن باطری در دستگاه اسکرابر باطریدار بایستی هزینه بالایی صرف خرید باطری دستگاه اسکرابر پرداخت نمود .و یا اینکه در کل هزینه تعمیر موتورهای DC نسبت به موتورهای AC به مراتب بالاتر میباشد .

نظافت زیارتگاه ها با کف شوی باطری دار

4-احتمال آسیب به کف شوی باتریدار به مراتب نسبت به کف شوی برقی بیشتر میباشد .بعنوان مثال با استفاده باتری نامناسب جهت کسب انرژی میتواند باعث آسیب رساندن به برد الکترونیکی دستگاه شود .

5-کف شوی برقی به مراتب نسبت به کفشوی باتریدار از وزن بالاتری برخوردار میباشد ،در محیطی که از پله برخوردار میباشند و در استفاده روزمره از اسکرابر  بایستی حداقل چند بار دستگاه اسکرابر را از پله ها بالا و پایین آورد ،سبک بودن وزن دستگاه اسکرابر برقی  نسبت به کفشوی باتریدار میتواند یک حسن باشد .

اسکرابر باطری دار

کف شوی باطری دار | اسکرابر | کف شوی برقی

محاسن کف شوی باتریدار نسبت به کف شوی برقی:

1- کف شوی باطری دار نسبت به کفشوی برقی از صدای کمتری برخوردار میباشد .بعنوان مثال در یک محیط بیمارستانی و یا محیط اداری کم بودن صدای دستگاه اسکرابر بیمارستانی میتواند از محاسن یک اسکرابر بیمارستانی و یا اسکرابر محیط اداری باشد .

2- زمین شوی باتری دار نسبت به کف شوی برقی دارای محیط کاری گسترده تری میباشد .در واقع در زمین شوی باتری دار به دلیل اینکه جهت کسب انرژی خود به پریز برق وابسته نمیباشد ،لذا میتواند در تمامی محیط ها  بدون هیچگونه محدودیتی مورد استفاده قرار گیرد .

مقایسه کف شوی برقی با کف شوی باتری دار

3- در دستگاه زمین شوی باتریدار با توجه به اینکه جهت کسب انرژی خود از کابل برق استفاده نمینماید ،در نتیجه هیچگونه عامل دست و پاگیر کننده وجود ندارد .اما در کف شوی برقی با توجه به اینکه بنا به داشتن کابل برق به دنبال دستگاه میتواند عاملی جهت محدودیت در محیط هایی باشد که از تردد بالا و یا دارای قفسه و ستون هستند باشد.

4- کف شوی باطری دار نسبت به کفشوی برقی راحت تر هدایت می شود. کفشور کابلی به دلیل متصل بودن کابل به پریز برق هدایت دشوارتری دارد.

5- زمین شوی باطری دار نسبت به کفشوی کابلی ایمن تر است زیرا وجود کابل ممکن است باعث حوادثی شود که جان افراد را به خطر بیندازد.

کف شوی برقی | تفاوت کف شوی برقی و کف شوی باطری دار

تفاوت کف شوی برقی و کف شوی سرنشین دار

تفاوت قیمت کف شوی برقی و کف شوی باطری دار

قیمت کف شوی برقی نسبت به کف شوی باطری دار متفاوت است چون هر کدام از این دستگاه ها تجهیزات متفاوت تری دارند و کارایی متفاوت تری هم نسبت به همدیگر دارند. کف شوی باطری دار نسبت به کف شوی برقی قیمت بالاتری دارد. و اما هر کدام از این انواع خود انواع متفاوتی دارند که  قیمت آن ها نیز با هم متفاوت است. به دلیل وجود این تفاوت قیمت هنگام خرید این دستگاه ها باید به دنبال مناسب ترین دستگاه برای کاربردی که می خواهید و مناسب ترین قیمت ها بگردید.

کف شوی باطری دار

اسکرابر سرنشین دار

خرید اسکرابر باتری دار

اسکرابر باتری دار را می توان از فروشگاه های خرید دستگاه های نظافتی مکانیزه خریداری کرد. هنگام خرید دستگاه مشخصات دستگاه را مورد بررسی قرار دهید، زیرا این دستگاه دارای انواع مختلفی است. براساس نیاز خود اسکرابر باطری دار مناسب با نیازتان را خریداری کنید. برای شناخت هرچه بیشتر این اسکرابرها محصولات ما را مشاهده نمایید و با انواع دستگاه های اسکرابر باطری دار آشنا شوید.

بازگشت به لیست