برس استونه ای در کفشوی صنعتی

نظافت سالن های سینما و تئاتر

نظافت سینما یک کار چالش بر انگیز است

تمیز کردن سالن سینما یک کار سخت و چالش بر انگیز است. مدیران تئاتر و سینما برای نظافت سرویس بهداشتی و سالن ها فشار زیادی را متحمل می شوند. افراد زیادی در طول شبانه روز در این محیط ها رفت و آمد دارند و این موضوع باعث به وجود آمدن آلودگی های زیادی می شود. اگر پرسنل سینما ها در نظافت این مکان کوتاهی کنند و مردم از تمیز بودن سالن سینما اطمینان نداشته باشند برای تماشای فیلم  و تئاتر مکان دیگری را انتخاب می کنند، این باعث از دست دادن مشتریان زیاد آن ها می شود. برای حفظ محیط سالم سالن سینما، مدیریت باید از دستگاه ها و افراد مناسب استفاده کند.

چک لیست تمیز کردن سینما و تئاتر

  • نظافت محوطه پارکینگ سینما
  • تمیز کردن نمای بیرونی
  • تمیز کردن لابی و ورودی سینما
  • نظافت پیشخوان
  • تمیز کردن پله ها و میله ها
  • تمیز کردن سالن اجتماعات تئاتر و سینما
  • شستشوی سرویس های بهداشتی و توالت

نکات مهم در نظافت سینما و تئاتر

برای اینکه سالن سینمای شما همیشه تمیز و پاکیزه باشد باید نکاتی را در نظرداشته باشید. یکی از نکات مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که افرادی که وظیفه نظافت را بر عهده دارند باید افراد وظیفه شناس و مجرب باشند، نکته مهم دیگر این است که از دستگاه‌های مناسب برای هر کاری استفاده شود، به عنوان مثال برای جمع آوری زباله ها از جاروبرقی آب و خاک استفاده شود، برای نظافت محوطه و پارکینگ ها بهتر است از اسکرابر صنعتی استفاده کنید، برای شستشوی سرویس های بهداشتی، مواد شستشو و دستگاه های مناسب مانند واترجت و بخارشوی را استفاده کنید. بعد از هربار که سالن ها خالی میشوند باید نظافت شوند که با ورود افراد جدید همه جا تمیز و پاکیزه باشد.

مزایای نظافت سینما با استفاده از ماشین آلات نظافتی مکانیزه

در صورتی که برای نظافت سالن های سینما و تئاتر از ماشین آلات نظافتی مکانیزه استفاده کنید از مزایای این دستگاه ها بهره مند خواهید شد. این مزایا شامل موارد زیر هستند:

صرفه جویی در هزینه

استفاده از دستگاه های نظافتی مکانیزه باعث می شود نیاز شما به استخدام افراد و پرداخت حقوق ماهانه آن ها به حداقل برسد. این دستگاه ها در صورتی که صحیح مورد استفاده قرار بگیرند عمر طولانی دارند و این موضوع باعث می شود یک بار برای خرید آن هزینه کنید و چندین سال از آن ها استفاده نمایید. با استفاده از زمین شوی های صنعتی، واترجت، جاروبرقی صنعتی، بخارشوی نیاز به مواد شوینده کمتر می شود.

صرفه جویی در زمان

نظافت سالن ها، محوطه، سرویس بهداشتی، دیوارها و … با استفاده از دستگاه های مکانیزه در کمترین زمان ممکن انجام می شود. این دستگاه ها باعث می شوند در نظافت با کیفیت بالا و سرعت بالایی انجام شود.

ماشین های نظافتی مناسب برای مکان های پر تردد

از آن‌جا که سالن های سینما ها و تئاتر ها دارای رفت و آمد زیاد هستند بهتر است از دستگاه هایی برای نظافت استفاده شود که مانع رفت و آمد افراد نشود و از مزاحمت و سر و صدا جلوگیری شود. بسیاری از دستگاه های مکانیزه مانند اسکرابر و جاروبرقی صنعتی از جمله دستگاه هایی هستند که برای مکان هایی استفاده می شوند که برای سر و صدا از حساسیت بالایی برخوردارند. این دستگاه ها مزاحمتی برای رفت و آمد افراد ایجاد نمی کنند و هیچ صدای اضافه ای تولید نمی کنند.  

نظافت سالن های سینما و تئاتر با استفاده از اسکرابر صنعتی

از بین بردن باکتری ها و آلاینده ها

سالن سینما، بسیاری از باکتری ها، میکروب ها و سایر عوامل بیماری زا را پوشش می دهد. از جمله دلایل تولید باکتری ها و عوامل بیماری زا رفت و آمد زیاد افراد، استفاده از خوراکی ها و مواد غذایی و کمبود زمان برای ضدعفونی مناسب تجهیزات موجود در سینما است. این دلایل باعث کثیف شدن سطوح می شود. برای از بین بردن این میکروب ها استفاده از دستگاه های مکانیزه بهترین راه حل است. این دستگاه ها بدون استفاده از مواد شوینده خطرناک میکروب ها را از بین می برند.

برای نظافت لابی و سالن اجتماعات چه کارهایی باید انجام شود؟

نظافت لابی و سالن اجتماعات اهمیت بالایی دارد. برای همه افراد مهم است وقتی وارد مکانی می شوند، این مکان دارای نظم و پاکیزگی بالایی باشد و زمانی که وارد مکانی می شوند که به نظافت آن مکان توجه نشده باشد برای بار دوم به چنین محیطی نمی روند. برای اینکه سالن های سینما خود را همیشه پاکیزه نگه دارید این کارها را انجام دهید:

  • کف سالن را تمیز کنید و فرش ها را جاروبرقی بکشید.
  • صندلی ها و زیر صندلی ها را نظافت کنید.
  • هر چند مدت یک بار فرش ها را با بخار تمیز کنید.
  • درها و شیشه ها را تمیز کنید.
  • با کیت لکه بری، لکه های سخت را از روی فرش ها پاک کنید.
  • گرد و غبار کنج دیوارها ، وسایل روشنایی و قاب ها را در طول هفته تمیز کنید.
بازگشت به لیست