اسکرابر

نکات مهم جهت تعمیر و نگهداری اسکرابر صنعتی

اجاره اسکرابر

اسکرابر یا زمین شوی صنعتی محل کار شما را مورد نظافت مکانیزه قرار می دهد. بنابراین مهم است که با نگهداری مناسب از دستگاه خود مراقبت کنید. این موضوع به عمر طولانی تردستگاه اسکرابر شما کمک می کند و هر چقدر عمر دستگاه های نظافتی طولانی باشد در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند. آیا می خواهید برای مدت طولانی تری از اسکرابر خود بیشترین بهره را ببرید؟ این نکات و شیوه ها را رعایت کنید تا دستگاه نظافتی شما به بهترین شکل کار کند.

قبل از استفاده از دستگاه زمین شوی

وضعیت شارژ باتری خود را بررسی کنید.

در صورتیکه با دستگاه اسکرابر باتری دار استفاده مینمایید  ،قبل از شروع به کار مطمئن شوید که باتری دستگاه اسکرابر شما کاملاً شارژ شده است. این بدان معناست که شما کار شستشو را با دستگاه خود در حداکثر سطح انرژی شروع می کنید.  دقیقاً مانند سوخت رسانی به انرژی خود با یک فنجان قهوه قبل از شیفت کاری. اگر باتری شما به طور کامل شارژ نشده است؟ آن را دوباره مورد شارژ قرار دهید.

برس اسکرابر را بررسی کنید.

اگر برس دستگاه زمین شوی شما فرسوده شده باشد، در نهایت به کف تمیز و براقی که مد نظرتان است نخواهید رسید. اما می‌توانید قبل از شروع کار با بررسی سایش برس یا پد شستشو، کار را آسان‌تر کنید. اگر وضعیت خوبی ندارند، آنها را تعویض کنید. 

وضعیت تیغه گیر خود را بررسی کنید.

شما برای انجام وظایف خود نیاز دارید که تیغه گیر اسکرابر خود را محکم کنید.  یک تیغه فرسوده، تمیز کردن کف ها را سخت تر از آنچه لازم است می کند. خبر خوب؟ تیغه‌های اسکاج همیشه در یک جهت پاک می‌شوند، بنابراین اگر تیغه شما فرسوده شده است، می‌توانید به راحتی آن را بچرخانید تا از عمر بیشتری برخوردار شوید. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید هر بار یک دستگاه جدید بخرید.

مطمئن شوید که مخزن آب کثیف و صفحه نمایش تمیز است.

برای اینکه کار شما سریعتر انجام شود آمادگی های لازم قبل از شروع کار را داشته باشید. بنابراین، تا زمانی که هنوز مایعات پسماند ناشی از نظافت در مخزن آب کثیف اسکرابر صنعتی شما وجود دارد، تمیز کردن را شروع نکنید. آب باقیمانده به این معنی است که مخزن شما خیلی سریع‌تر پر می‌شود و به زودی برای تخلیه آن باید کار را متوقف کنید. با اطمینان از خالی بودن مخزن قبل از شروع، در زمان صرفه جویی کنید. و همزمان صفحه نمایش (برد دستگاه) را نیز مورد نظافت قرار دهید .

مخزن آب را پر کنید.

بهتر است هر بار که میخواهیم شروع به کار کنیم ، اطمینان حاصل کنید که مخزن آب دستگاه خود را با آب تمیز (حداکثر 60 درجه) پر نماییم و فقط از مواد تمیز کننده ای استفاده کنید که برای شستشوی صنعتی تایید شده اند.

مراقبت های لازم در حین استفاده

  • در صورتی که قصد استفاده از این دستگاه را دارید باید اطلاعاتی در مورد آن کسب کنید که در صورت خراب شدن آن بتوانید مشکل را مدیریت کنید.
  • برای اینکه صداهای غیر طبیعی دستگاه را در حین کار کردن راحت تر بشنوید فن دستگاه (صدای موتور مکش)را کم تر کنید.
  • هنگام  استفاده از دستگاه حواستان به عملکرد دستگاه و طبیعی و غیر طبیعی بودن شرایط اسکرابر باشد.
  • هنگام شنیدن صدای بلند از موتور و مشاهده خطوط آب روی زمین سلامت دستگاه را بررسی کنید زیرا این شرایط نشان دهنده رخ دادن مشکلاتی در دستگاه زمین شوی است.

بعد از هر بار استفاده از دستگاه اسکرابر

  1. مخزن آب کثیف دستگاه را خالی و تمیز کنید.
    اکنون زمان آن رسیده است که از شر تمام کثیفی هایی که به تازگی از روی زمین پاک کرده اید خلاص شوید. قبل از خالی کردن مخزن آب کثیف، مطمئن شوید که دستگاه شما خاموش است.  سپس لوله را صاف کنید تا بتوانید پوشش را بردارید. در نهایت، در حین تخلیه مخزن، لوله را در اصلی نگه دارید. قبل از ذخیره کردن اسکرابر خود مطمئن شوید که مخزن دستگاه شما تمیز و خالی است و دفعه بعد آماده و در انتظار شما خواهد بود.
  2. مخزن آب تمیز را خالی کرده و بشویید.
    مخزن آب تمیز را تخلیه کنید و سپس آن را کاملا بشویید. مطمئن شوید که مخزن کاملا خالی شده است. تا از بروز هرگونه مشکل طولانی‌مدت در تجمع جلوگیری کنید و از آلوده شدن آب تمیزی که دفعه بعد از دستگاه خود وارد می‌کنید جلوگیری کنید.
  3. فیلتر مخزن محلول را بردارید و تمیز کنید.
    هنگام تمیز کردن مخزن محلول خود همیشه باید فیلتر را تمیز کنید. با این کار از شر هر گونه آلودگی خلاص شده و از ایجاد مشکل در سیستم جلوگیری می کند. تمیز کردن فیلتر به آسانی شستشو با آب خالص است.  کار شما در عرض چند دقیقه تمام می شود و دفعه بعد که به آن نیاز داشتید اسکرابر شما آماده کار خواهد بود. 
  4. برس یا پد را بردارید و تمیز کنید.
    برس یا پد شما قبل از شروع تمیز کردن فرسوده نشده بود، اما اکنون در چه وضعیتی است؟ حتما بررسی کنید. اگر فرسوده به نظر می رسد، برس یا پد را تعویض کنید تا دستگاه شما برای تعویض بعدی آماده شود. آیا برس یا پد هنوز خوب به نظر می رسد؟ به سادگی آن را به طور کامل تمیز کنید تا کثیفی دیروز به طبقات فردا ختم نشود.
  5. تیغه تی را تمیز کنید.
    برای تمیز کردن تیغه اسکاج زمین شوی خود، آن را کاملا با آب بشویید و مطمئن شوید که تمام کثیفی ها را پاک کرده اید. آیا فرسوده شده است؟ اگر فقط یک طرف تیغه اسکاج را پوشیده اید، آن را برگردانید. اما اگر از هر دو طرف پوشیده شده است، آن را با یک تیغه جدید جایگزین کنید.
  6. دستگاه را تمیز کنید.
    شما به یک پاک کننده همه منظوره و یک پارچه مرطوب نیاز دارید و سپس به سادگی تمام دستگاه را تمیز کنید. کار را به درستی انجام دهید و دفعه بعد که کف ها را تمیز می کنید، سریع شروع خواهید کرد.
  7. باتری را شارژ کنید.
    هر بار که دستگاه شما برای 30 دقیقه یا بیشتر استفاده می شود، باید باتری را دوباره شارژ کنید. این بدان معناست که اسکرابر شما آماده است تا دفعه بعد که به آن نیاز داشتید کار کند. آیا دستگاه شما از باتری چرخه عمیق استفاده می کند؟ سپس از صحت سطح آب آن نیز مطمئن شوید.   
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط